Porady

BATEST Bates' Training

Szkolenia z printów i komunikacji marketingowej

 

Otwierając mały czy duży biznes musimy zadbać o właściwy wizerunek. Ważne jest by budzić zaufanie, że znamy się na tym co oferujemy i klient nie pożałuje, że to właśnie nas wybrał. Budowa marki zajmuje sporo czasu, ale pewne rzeczy możemy zrobić szybko i bardzo prosto:

 

  1. Zadbać o wizerunek firmy w Internecie. Większość potencjalnych klientów korzysta z Internetu – więc każda firma musi się tam znaleźć. To właśnie tam będą szukać kontaktu i oferty potencjalni klienci.
  • Założenie strony www nigdy nie było łatwiejsze i tańsze niż obecnie. Wiele firm proponuje tanie w obsłudze platformy za pomocą, których możesz zakupić domenę, serwer i kreator strony w jednym miejscu. Są tak proste w obsłudze, że w jeden weekend możesz zbudować swoją stronę. Pamiętać należy by zadbać by strona jest responsywna – to znaczy otwierała się i była czytelna na smartphonach. Większość klientów w ten sposób będzie szukało kontaktu i informacji.
  • Nawet bez strony internetowej możesz zaistnieć w Internecie. Facebook to najsilniejsze i największe medium społecznościowe. Warto założyć profil, na którym regularnie będą publikowane atrakcyjne informacje. To medium lubi zdjęcia, pokazy i filmy, nie wrzucaj długich tekstów. Zaleca się publikacje nie częściej niż jeden raz na dzień i nie rzadziej niż raz na trzy dni. Należy raczej unikać publikowania cudzych linków, po co odsyłać klientów na obce strony? Lepiej wrzucać zdjęcia i filmy niż teksty.
  • Zaleca się aby unikać zdjęć o charakterze erotycznym – to może przysporzyć wiele niepotrzebnych problemów i może spowodować zablokowanie konta.
  • Blogosfera rośnie w siłę, prowadząc własnego bloga można budować profesjonalny wizerunek. Można też współpracować z innymi blogerami. Wielu z nich zgadza się na barter to znaczy publikacje w zamian za produkty.
  • To samo dotyczy Youtube – to bardzo silne medium gdzie ludzie szukają informacji.
  1. Wpisanie się do bezpłatnych katalogów firm jest bardzo pomocne, szczególnie przydatny jest katalog firm googla, który umiejscowi firmę na mapie. Stwarza on możliwość oceny firmy poprzez gwiazdki i recencje. Warto poprosić zaprzyjaźnionych klientów o pozytywne oceny.
  2. Wizytówki – można je zrobić bardzo tanio, łatwo w ten sposób przekazać kontakt do siebie. Rozdawanie znajomym i zaprzyjaźnionym klientom oraz proszenie o polecenia to najskuteczniejsza reklama.
  3. Dobre relacje z firmami świadczącymi usługi komplementarne to również świetny pomysł.
  4. Warto pracować nad swoim wizerunkiem w realnej rzeczywistości.
  • Pierwsze 15 – 30 sekund ma ogromne znaczenie. Schludny wygląd, zadbane dłonie, zadbany sprzęt, uśmiech albo chociaż przyjazne spojrzenie są bardzo ważne.
  • Kontakt telefoniczny - mieć miłą barwa głosu, przedstawienie się na wstępie, nierozgadywanie się lecz, krótka rzeczowa informacja – robią dobre wrażenie.
  • Ważne jest mówienie poprawną polszczyzną, unikanie skrótów czy zdrobnień jak „dobra” – zamiast „dobrze”, „dzieńdoberek” zamiast „dzień dobry”.
  • Punktualność i przygotowanie do spotkań jest bardzo ważne i dopełnia profesjonalny wizerunek.

To kilka rad na początek, pamiętać należy, że dobry wizerunek i relacje buduje się dość długo, więc warto wykazać się cierpliwością.

Jeśli potrzebujesz porad lub wsparcia w pierwszych krokach, skontaktuj się ze mną, chętnie Ci pomogę.

 

BATEST - Bates' Training

Iwona Bates tel. 507 143 607 iwona@batest.pl

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości "Twój StartUp"